Перш за все потрібно наголосити на тому, що
психоделія у живописі виразилась набагато менше ніж у кінематографі та музиці.
Адже, все ж таки, саме звукові, або поєднання звукових та зорових механізмів
впливу найбільше можуть вразити, вплинути на людину. Але психоделічний живопис
як такий, а також комп’ютерна графіка існували, хоча історія їхнього розвитку
та існування занадто коротка.
У психоделічному живописі є різні напрямки. Одним із
них вважають медитативний абстракціонізм, коли картини написані в одному тоні,
з явно вираженою тенденцією до нефігуративності. Композиції або цілком
абстрактні, або дуже узагальнені й невиразно фігуративні.
Інший напрям – тривимірний фантастичний живопис, що
створює ілюзорні зображення. На поверхні картин утворено періодично
повторювані, однакові візерунки. При деякому тренуванні глядач без допомоги
будь-яких допоміжних засобів домагається злиття сусідніх ділянок і бачить
тривимірне зображення предмета. Споглядання тривимірного зображення не тільки
розслаблює очі, але й тренує просторове сприйняття глядача. Для того, щоб
поринути в глибину тривимірних картин, потрібен час.
Картини з таємними мотивами створюють Томас
Дітцінгер і Армін Кун, називаючи їх, наприклад, «Фантастична картина 3-Д
ілюзій» та часто подаючи поряд розшифрування мотиву.
Зрозуміти,
осягнути зором і свідомістю такі картини можна лише за допомогою певних
методів. Мета цих методів – досягнення концентрації зору глядачів не на
поверхні картини, а на іншому, глибинному шарі – очі ніби дивляться крізь
картину. Серед основних методів можна виділити такі:
·
Переміщення картини. Глядач торкається
кінчиком носа картини і при тому дивиться на неї. Намагаючись утримати це
положення погляду, повільно відсуває від себе картину і розглядає на ній
зображення візерунків. У якийсь момент під час цього процесу він ніби поринає в
глибину картини й помічає в ній контури, фігури, що згодом призводить до
споглядання цілісного образу. Того, що хотів показати автор, або того, який
побачила, навіяла, або створила в своїй свідомості людина-споглядач.
·
Заплющування та відкривання очей. Глядач
спрямовує свій погляд на якийсь предмет біля себе. Глядач закриває очі і уявляє
його собі протягом 2 секунд на тій же відстані від себе, що й у реальності.
Стає перед картиною і відкриває очі. Дивиться на картину нерухомим поглядом,
уявляючи собі предмет, і бачить глибинним зором певний малюнок, зображення.
·
Обертання очей. Глядач, стоячи перед
картиною, спрямовує свої очі до її країв доти, доки подвійні візерунки не
зіллються в одне тривимірне зображення. Слід сказати, що цей метод занадто
впливає на людину психологічно.
·
Варіант Нарциса. Кладуть скло на картину
і дивляться на самого себе як, у дзеркало. В глибині, там де глядач бачить
самого себе, формується тривимірне зображення. Для одержання такого зображення
можна використовувати нахил площини картини, щоб глибше проникнути у
фантастичний світ. Розглядання таких картин приносить багато задоволення і
радості[9, c.192-193].
Немає коментарів:
Дописати коментар